Silloin on kasvanut isoksi
kun uskaltaa
katsoa maailmaa
omilla silmillä
Maija Paavilainen

12.9.2015

Saturdayfever!


Mun viikonloput on nykyään samaa, kuin arki. Päivät tulee ja menee. Ainoa asia, mikä muistuttaa viikonlopusta, on pojat, jotka tasan muistaa karkkipäivän eikä anna mun unohtaa sitä.

Koen aikuistuneeni. Moni sanoo, että musta on tullut tylsä. Mutta mä itse koen sen tosiaan toisinpäin. Ne kerrat, kun on jaksanut raahautua jonnekin, niin tuntuu, että kaikki se on mulle hyvinkin vierasta. Pakolla juodaan, että oltais humalassa, jutut on... no, ei ainakaan sellaisia, joista itse jaksaisin keskustella tuntitolkulla, liian kova meteli, liikaa ihmisiä. Ja tuo kaikki vois jopa mennä, jos en aina miettisi niin paljon seuraavaa päivää. Kärsin nykyään sellaisesta megalomaanisesta krapulasta, että olen mieluummin juomatta.

No, viikonloput menee jokatapauksessa sitten pääasiassa kotona. Kaverit ei oikein pyydä mihinkään eikä suostu tehdä mitään, kaikilla on kiire - minnes muuallekaan kuin - juomaan. Mutta, tämä elämä on nyt tätä. Ei pidä valittaa, koska itsehän nautin tästä juuri näin. :)

Tämäkin viikonpäätös on mennyt pääasiassa kotosalla. Eilen käytiin Noelin, Noomin, Hannan, Samin ja heidän tyttöjen Saran ja Aadan kanssa haudalla. Helsinginpitäjänkirkon hautuumalle on haudattu minun esikoiseni Erica, ja isä. Sekä Hannan ja Samin esikoispoika Miro. Mentiin yhdessä, jotta löytäisimme myös Miron haudalle. Siellä oli vastassa hyvin kaunis hautakivi, ja hauta oli muutenkin laitettu hyvin kauniiksi. Tunteellinen hetki. Itkin Hannan takana, mutta en halunnut itkeä hänen olkaansa vasten. Ollaankin puhuttu siitä, kuinka sitä joutuukin itse lohduttajan rooliin niin helposti, vaikka itse on menettänyt oman lapsensa. En halunnut laittaa Hannaa siihen tilanteeseen, vaikka tiedänkin, että se olisi ollut hänelle, ja heille, ihan okei.

Noomin ilme täyskymppi
Käytiin sen jälkeen sitten Teboililla kahvilla. Ihanan kesäinen sää helli meitä kyllä eilen. Siitä lähdettiin kiireenvilkkaa kotiin, jotta sain laitettua naperot päiväunille. Alkoi meno olla jo sen mukaista, että sänky ja uni kuulosti jopa Noelista ihan mahtavalta idealta.

Mentiin vielä illalla vanhoille kotikulmille pelaamaan pihabingoa. Mun on niin kova ikävä sinne. Harmi vaan, että asunnot sillä alueella on kiven alla. Onneksi kuitenkin piha on täynnä ystäviä, ja jopa sukua, kun veli vaimokkeensa kanssa asuu myös siellä.

Siinä pelin jälkeen vanha naapuri kertoi, että Kontti siirtyy Tikkurilasta Tammistoon ja päätettiin lähteä käymään siellä. Löysin ihanan repun (oikein ysäri!) ja hameen. Juuri sellainen hame, mitä olen etsinyt pitkään.


Tää lauantaipäivä onkin sitten kulunut ihan vaan kotona. Tai käytiin me kaupassa, mutta siinäpä se. Ja tänään on ollut TYL-SÄÄ! Tänään oikein toivoin, että joku olis jossain menossa niin ois saanut tehtyä jotain. Mutta ei. Leffa pyörii taustalla ja mä kirjoittelen tätä. Kohta käytän Rambon iltapissalla ja painun nukkumaan. Jos näkis vähän hektisempiä unia, mitä tää päivä on ollut. Joo, unibileet kuulostaa varteenotettavalta vaihtoehdolta.

Palaillaan taas!

xoxo Jenni

7 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Kuulostaa pitkälti tutulta myös täällä ja vkloput ei paljon poikkea normi arkipäiväistä. Mut hei, täälläkin saa tulla käymään. ❤ 😆

Jenni kirjoitti...

Oon tässä itseasiassa viimepäivinä suunnitellutkin sinnetuloa! <3 joku viikonloppu, vaikka loppukuusta? :)

Mirka kirjoitti...

Piru ku matkaero on noin pitkä. :/
Mut toi hame on upee!!! Reppu ei ihan oo mun tyyliä. :P Mut kivan värinen! :D

Muistan kun iteki ajattelin noin (koska oon niin supervanha verrattuna suhun! :'D ) siitä ryyppäämisestä jne. Ei se vaan jaksa kiinnostaa enää tietyn rajapyykin ylitettyä. Muistoja on kivempi tehdä kun itsekin muistaa ne sit jälkeenpäin. Rajapyykin ylitysvaihe, se taas on jokaisella yksilöllinen iästä riippumatta.

Et oo tylsä, oot vaan aikuistunu, niinku iteki sanoit. Vaikka on mulla vähän ikävä meidän Jkl-reissuja. :')

Jenni kirjoitti...

Joo rakastuin hameeseen! Ja alan pikkuhiljaa lämmetä tolle ysärimuodille, niin reppu on niin passeli siihen! :'D Ja väri se paras juttu siinä onkin. :P <3

Ihan totta, juuri noin. Ja vaikka oonkin näin mukamasaikuinen, niin siis voin mä nyt kuitenkin joskus lähteä vetämään ne perseet olalle. Siis vaikka just niinkuin sun kanssa. ;) Koska mulla on kans niitä reissuja IKÄVÄ! <3 Jykylä on niiiin kiva paikka! Ja sä oot niiiiin kiva ja ihana jajaja! Joo, täytyy mennä! Ja silloin tehdään niitä muistoja vanhaan tyyliin, vaikka sauna ja ulkona alastijuoksu kiinnostaiski enemmän! :D<3

Mirka kirjoitti...

Ahahahaaa!!!! Vaikutat ihan siltä että oot hyperaktiivinen! :D Ootko sä Jenni saanu nukuttua?!?!? Hahaha!! :D
Sauna ja nakujuoksu kuulostaa houkuttelevalta! ;)

Jenni kirjoitti...

:DDD oon mä hei joo, mut innostuin vähän! :''''D JYKYLÄÄÄÄÄÄÄ!!!!
No tehdään niin, että saunotaan, juostaan alasti, laittaudutaan, etsin meille Neroa jostain, ja sit umtsumtsumts! :D<3

Mirka kirjoitti...

Sounds like a deal!!! :D :D <3 <3